Jordgubbar å sådant



Hm... Läste en sak precis innan midsommar att jordgubbarna skulle vara det "farliga" på bordet under midsommaren (för vikt och sådant) tror det var på Aftonbladet, och då menade dom inte grädde och socker som vissa har till. Vad jag visste då så var väl jordgubbar nyttigt och gott med flera antioxidanter och C-vitamin så jag var inne på livsmedelsverket och kikade upp hur många kalorier det var och fick fram svaret 41kcal/100g vilket inte alls är mycket. Så kan någon säga mig vad denna person som sa det menade? eller var det bara  bullshit?

Super bra sajt måste jag säga, Kalorikollen.com lättare och roligare än livsmedelsverkets. .

Började bara fundera lite över det jag hade läst, eller så läste jag helt  fel? Haha har ju liksom levt på jordgubbar och ananas nu under midsommar, haha!

Kommentarer
Postat av: LIENE

hahah, hon menade nog att man blir äckligt mätt på grädde så man äter inget mer efteråt...eftersom dem där testerna försöks ju på människor som ogillar att stoppa i sig mycket mat, anar jag. Så himla falskt! Man ska äta vad man vill och varje kropp fungerar olika. Man ska bara lyssna till det. Vissa kanske förbränner kolhydrater bättre och andra förbränner fett lättare. Jag tror det är en teori som aldrig kommit riktigt fram, bara eftersom jag tänker så men jag anar att jag kan ha rätt=)

men hur som helst. Man ska äta vad man vill så länge man vet att man mår bra:)



sv: jag undrar just samma sak, varför på midsommar! Så många missade den filmen ju.

2010-06-27 @ 22:33:32
URL: http://lienesblogg.blogg.se/
Postat av: Jonas

http://www.aftonbladet.se/sommarisverige/temasommarfest/article7325963.ab

2010-06-27 @ 22:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0